צור קשר

על בלאגן וסדר ומה שביניהם

הפעם בפינה אצל איריס קול דיברתי על "ארגון וסדר" ומכוון שמדובר בנושא מאוד חשוב ומשמעותי, פרטתי בעניין קצת יותר.

אתם מוזמנים לקרוא  ולהאזין.

אצל איריס קול על אירגון וסדר

הלינק :http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FEEMJL&c41t4nzVQ=M

אנשים  תמיד אומרים לי איזה עבודה כייפית יש לך ואת האמת זה באמת נכון, אך רוב האנשים לא מודעים שעיצוב פנים זה לא רק להתאים בדים, לבחור וילונות ולמקם נרות על המדף.
על מנת  להביא בתים לשלב האחרון של מיקום פרטי דקורציה יש לעבור בדרך לא מעט מכשולים. המכשול העיקרי הוא כמובן, בלאגן גדול ובעיקר אין ספור פריטים לא שימושיים שנצברו במהלך השנים, מה שמביא לבעיית אחסון גדולה בבית.
לא מזמן אני ונטע הגענו לקוטג' דו משפחתי כאשר ישבנו ותחקרנו  את חגית (בעלת הבית ) לגבי הצרכים שלה בשיפוץ ועיצוב הבית. היא טענה שהבעיה העיקרית שלה זה מקומות אחסון במטבח. מאוד התפלאנו לשמוע זאת כוון שהמטבח היה רחב ידיים באופן מיוחד, היו בו  ארונות לרוב, הן עליונים והן תחתונים. ביקשנו רשות להציץ בתוכם וגילנו שבתוכם שוכנים להם בערבוביה כלים וחפצים ללא סדר וללא הגיון. פתרון הבעיה היה פשוט וזה לרוב רק הפניה של תשומת הלב לעניין כי הרי גם אני וגם נטע לא שיא המסודרות בעולם. בואו ניקח לרגע את אזור המטבח וכמובן אפשר ליישם את זה בחלקים אחרים בבית: חדר כביסה, אמבטיה וכו'.
החלטנו לעזור לחגית בעניין המטבח, הגענו למסקנה ביחד שצריך להחזיק רק פריטים שמשתמשים בהם ולזרוק כפילויות. סט כלים אחד לאירוח ועוד סט כלים ליום יום וכל השאר בלי הרבה סנטימנטים או לתרום לנזקקים או לזרוק.

חגית צברה המון "שאריות" של סטים ישנים ופשוט איפסנה אותם בארונות לטענתה יש שם צלחות וקעריות שלא השתמשה בהם שנים. אלו בדיוק אותם כלים שצריך להעיף. השאלה הנשאלת היא, אם לא השתמשתם בהם שנים מה הסיכוי שתשתמשו בהם בעוד שבוע, חודש או שנה? אני מקווה שהעיקרון מובן לכם. בדיקה נוספת גילתה שיש לה שני ארונות מלאים בקופסאות פלסטיק.
כששאלנו אותה "לשם מה?" ענתה "שיהיה" וגם "אם אני אצטרך"  תשובתנו הייתה מספיק להחזיק שתיים שלוש קופסאות במידה ותזדקקי להם יום אחד. גילנו גם שתיים וחצי מגירות עמוקות מלאות בשקיות ניילון "במידה והיא תצטרך" וגם שני מדפים שלמים עמוסים בקעריות לקומפוט "במידה ויום אחד היא תצטרך".

אחרי הנחייה ודרבון מצידנו חגית פינתה יותר מחצי מטבח ובעיית האחסון שלה נפתרה. מעבר לכך, וזה תמיד מצחיק אותי להשתמש בביטוי הרוחני הזה, סדר וארגון "פותחים לנו את הצ'אקרות" כיוון שהם מעניקים לנו שליטה על
הנעשה בחיינו. את אותה פעולה שעשינו עם חגית במטבח אנחנו עושים עם חלקים אחרים בבית.
עצה שימושית כללית, כל פעם שאתם רוכשים משהו חדש לבית בין עם זה רהיט, חפץ שימושי או בגד, תדאגו להוציא במקביל פריט מחוץ לבית!

בהצלחה

תגובה תתקבל בברכה
8 תגובות ל “על בלאגן וסדר ומה שביניהם
    עידה

    יונית, יכולתי למלא כאן דפים שלמים על הפן הפסיכולוגי בעיצוב הפנים
    אבל אז הבלוג הזה היה הופך להגיגיי פסיכולוגיה שלי…:-) עידית

ציפי

הבאמת שמתקן הנעליים מקסים, וזה רק מראה שקצת יצירתיות והמון בעיות איפסון נפתרות. אני נורא אוהבת לפתור בעיות שכאלו, שהופכוצת אחכ למשהו עיצובי מעניין.
ד דרך אגב , יש לך דש חם חם ונשיקות מדרור פיש החמוד.

yaffa

שמעתי את הראיון עם איריס והזדהתי לגמרי עם עניין בובו הפרווה, היום לשמחתי אחרי שהילדים גדלו מסרתי כמעט את כולם, אבל היה לי נוהג עם הילדים מידי פעם הכנסנו את הבובות למכונת הכביסה מה שיצא נקי חזר למדף, מה שנקרע התקלקל הלך לפח, כך הצלחנו לדלל מידי פעם את המלאי ובאותה הזדמנות נפטרנו מהאבק הרב המצטבר על היצורים .
פטנט לאכסון שרשרת תלויה מהתקרה והבובות בעזרת אטבים תלויים עליה, גם מוסיף לקישוט החדר
אוהבת את המתקן נעליים, אך נראה לי לא פרקטי ברמה המשפחתית
ותודה על השיתוף

מירב

היי עידה.
האתר שלך מקסים בעיניי, ואני מבקרת בו בקביעות.
אני מחפשת פרקט זול, לא משהו איכותי, אלא שיחזיק לשנתיים-שלוש, עד שיהיה לי כסף לשיפוץ רציני.
האם את יכולה להמליץ על סוג מסוים של פרקט או על מקום טוב לקנות בו?

תודה!

    עידה

    מירב הי,
    כיום האיכות של פרקטי הלמינציה מאוד טובה והם מחזיקים לשנים רבות.
    לא כל כך משנה היכן תקני מה שחשוב הוא החברה.
    כל הפרקטים הסינים, לא לקנות בשום פנים ואופן, למרות מחירם המפתה.
    אני ממליצה על חברה גרמנית בשם egger גם האוסטרים והבלגים טובים.
    בהצלחה לך
    עידית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן