צור קשר

כיצד עיצוב החנות משפיע על חווית הקניה?

עיצוב חנויות הוא ללא ספק אתגר מהנה עבור מעצבי פנים. ניתן לקחת השראה מהקונספט של מוצרי החברה ולעצב את החנות בהשראת ערכי המותג ואופי החברה. את העיצוב עצמו ניתן לתרגם  על ידי בחירת צבעים מעניינים, בחירת רהיטים, בחירת חומרי גלם ובכלל בסגנון הכללי של אופי החנות. בראשית עבודתו של מעצב פנים, עליו לעצב את החנות בהתאם לדרישת הלקוח, אך בד בבד לעצב את החנות בצורה מכירתית ומזמינה ולתת ללקוח חווית קנייה יוצאת דופן אשר תגרום לו לרכוש כמה שיותר מוצרים ואף לשוב ולרכוש בה שוב ושוב.

מהי חווית קניה ללקוח?

במהלך עיצוב חנויות, יש להתמקד בעיקר בחווית הלקוח, ולאפשר לו חווית קנייה וכן נגישות לכל המוצרים. מעבר לכך, יש ליצור מרחב נקי ואסתטי לכל המוצרים המרכזיים של החנות ואף לתת מקום לפריטים או מוצרים נלווים. לדוגמא – אם מדובר בחנות אופנה לנשים, המתמקדת בשמלות ערב, יש לעצב את החנות במראה נקי עם מראות ארוכות ועם תאי מדידה יוקרתיים. מעבר לכך, ניתן להוסיף פריטי אקססוריז נוספים ליד הקופה או ליד תאי המדידה ובהם גרביונים, שרשראות, חגורות ותכשיטים שונים המתאימים לאווירת המקום. הוספת פריטים אלו, מעניקים יופי וצבע לחנות אך גם נוחים ללקוחות ומונעים מהן התרוצצויות נוספות.

איך מעניקים חווית קנייה באמצעות עיצוב?

מרחב נקי

בתכנון העיצוב, יש ליצור מרחב נקי ואסתטי לכלל המוצרים בחנות ולהעניק להם נוכחות על ידי הדגשה נכונה של ערכם, חשוב ליזום חלוקה ברורה למימד ויזואלי, וכמובן מבחינה צרכנית, שהרי הלקוח קונה את המוצרים באמצעות עיניו ולא באמצעות כיסו, מה שמקנה לבחינה הוויזואלית משקל כבד.

תאורה נכונה

הרי ידוע כי לצבעים ולתאורה בכל חנות יש השפעה גדולה על מכירת המוצר. כיום לקוחות "קונים בעיניים". במהלך העיצוב יש לחשוב איזה צבע תאורה מתאים לחנות שלכם ולהתאים תאורה שתהלום את האווירה ואף חשוב מזה, להתאים את התאורה למקום בו הלקוח יבחר את המוצר. לדוגמא – אם מדובר בחנות תכשיטים, יש לבחור בתאורה מתאימה שתאיר את התכשיטים ותלכוד את עיניו של הקונה. לכן, חשוב שהתאורה תתמקד במקומות בהם הלקוח יצפה בתכשיט כמו מעבר לדלפק.

נוחות ויעילות

סידור החנות בצורה פרקטית ללקוח הוא חלק בלתי נפרד בעיצוב החנות. חשבו מראש על הסדר שבו יהיה נוח ללקוח למצוא את מבוקשו בקלות ושלבו זאת בצורה נכונה במסלול אותו הלקוח עובר מרגע כניסתו לחנות. חשבו על חווית הלקוח המשוטט בחנות ומה הוא רואה כאשר הוא נכנס לראשונה. לדוגמא – אם מדובר בחנות לבגדי ילדים, חשוב לבצע הפרדה מלאה בין בגדי בנים לבגדי בנות, שהרי אם הם יהיו מעורבים, הלקוח יחווה תסכול ולא ימצא את מבוקשו ויעזוב את החנות.

צוות הסיסטר של "הבית של עידה" מציע לכם עיצוב חנויות בסגנון שונה וייחודי ממה שהכרתם עד היום!

אנו מחכות לכם כאן, במרחבי הבית הוירטואלי שלנו. הקפה עלינו!

תגובה תתקבל בברכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *