צור קשר

כמה חשובה תאורה נכונה בבית?

הרבה יותר משאתם מסוגלים לדמיין. ערכו ניסוי וכבו את האור בחדר השינה, עכשיו המשימה שלכם היא להתארגן לאירוע ולצאת מהבית כשאתם לבושים היטב ונראים ספץ.

אתם בטח שואלים את עצמכם מה נסגר איתי, מי למצוא משהו בחושך הזה ואיך מתאפרים בלי תאורת מראה ממוקדת? למסקנה הזו חיכיתי, אנחנו זקוקים לתאורה נכונה כדי לבצע כל אחת מאלפי הפעולות שאנחנו עושים בבית מדי יום. אולם תסכימו איתי שלא לכל פעולה יתאים אותו סוג תאורה, כדי לבשל ניעזר בתאורה מרכזית שתפזר אור על משטח העבודה, לקריאה נעדיף אלומה ממוקדת, את חדר הילדים נרצה להציף באור בהיר, ואילו בחדר השינה יתאים אור מעומעם.

מלבד התפקיד הפונקציונאלי של התאורה, יש לה גם משימה חשובה לא פחות, ליצור אווירה בבית. לכל חלל תתאים תאורה מסוג שונה שתגלם את האמירה אותה אתם רוצים לבטא באותו חדר, אם אתם רוצים שהסלון שלכם יקרין ביתיות ומשפחתיות למשל, הבחירה הנכונה שלכם תהיה באור צהוב וחם.

אבל עזבו את כל זה, מבחינתי הכי משמעותי שתאורה היא מלכת העיצוב, תאורה נכונה יכולה לחולל פלאים בכל חלל ולהפוך אותו ממיובש ומלנכולי, לחלל משגע בעל יופי מכושף. רק חשוב לדעת איך לעשות זאת.

גופי תאורה צמודי קיר ותקרה בסלון

שילוב תאורה מעוצבת עם אור טבעי

גופי תאורה שונים בפינת האוכל

איך תתאימו תאורה נכונה לכל חלל בבית?

תאורה נכונה בחדר השינה

המיטה היא מרכז החדר, דאגו לשוות לה מראה קסום ע"י תוספת של מסגרת תאורה על בסיס המיטה או באמצעות תאורה ממוקדת על גב המיטה. בנוסף, חדר השינה זקוק לשתי מערכות תאורה –  גוף תאורה מרכזי בעל אור בהיר שיאפשר תפקוד יומיומי יעיל ונוח, וכן תאורה מעומעמת יותר שתיצור אווירה רומנטית, אישית.

בנוסף כדאי לדאוג שהמראה על שידת הטואלט תהיה מוארת באור נכון המדמה אור יום, כדי שתוכלו להתאפר בצורה מדויקת. אני מעודדת לבחור בגופי תאורה בעלי אור רך שיקבלו אתכם בסוף יום עמוס במבט מלטף.

לשני צידי המיטה, בחרו בתאורת קיר מעניינת או במנורה שולחנית אם אתם מניחים אותה על שידה. יש דעה בעיצוב שגורסת כי חוסר סימטריה בבחירת שתי מנורות שונות זו מזו, ייתן אפקט מעניין, אני לא מאמינה בזה, חדר שינה נכון, מבחינתי, הוא בעל שיווי משקל תאורני.

גוף תאורה שולחני משני צידי המיטה

גוף תאורה צמוד קיר בצידי המיטה

גופי תאורה צמודי קיר בפינת האיפור בחדר השינה

תאורה נכונה בסלון

סלון הוא החלל הגדול ביותר בבית ולכן בחירת התאורה המתאימה לו היא הפרויקט המאתגר ביותר, לא שזו סיבה שלא תעשו זאת על הצד הטוב ביותר. דבר ראשון, חשוב לכסות את כל החלל בתאורה ולא להשאיר חלקים אפלוליים תאבי תשומת לב. תוכלו לעשות זאת ע"י התקנה של גוף תאורה מרכזי תלוי או צמוד תקרה, הם מפזרי האור הטובי ביותר, פיזור אור נכון חשוב גם למניעת צללים דרמטיים שמקטינים את החלל.

בחרו בתאורה שניתן להתאימה לכל סיטואציה, ע"י שימוש בעמעמים או בנורות שונות תוכלו להיות ערוכים לכל מצב: אירוח, צפיה בטלוויזיה או שהייה זוגית.

אם אתם רוצים להדגיש חפצי אומנות בסלון שלכם, תאורת לוגן ממוקדת תפיק מהם את המירב ותשים אותם בפרונט. פתאום תרגישו כמה תפלה היתה התמונה ללא תאורה מרגשת. כשאתם מאירים מוצג תלת-ממדי הקפידו שלא תיווצר צללית מאיימת.

שנדליר קלריסה בסלון

תאורה צמודת תקרה בסלון ותאורה תלויה בפינת האוכל

תאורה בודדת תלויה במרכז הסלון כולל תאורה קירית ושדליר בפינת משפחה

גופי תאורה שונים בסלון ובפינת האוכל

גוף תאורה איזבלה

תאורה נכונה למטבח

אתם מבלים במטבח הרבה מעבר לזמן הארוחות, הוא מהווה כמובן מקום בו אתם נותנים ביטוי לכישורים הקולינריים שלכם, וגם הופך פעמים רבות למועדון חברתי או משפחתי, בכל מקרה החלל הזה רוחש פעילות. איך תאירו אותו נכון?

ההמלצה הגורפת היא לספק תאורה פונקציונלית למשטחי העבודה, ניתן לעשות זאת בצורה נוחה ע"י התקנה של ספוטים על גבי פס צבירה (כמו זה). כך תוכלו לכוון את התאורה באופן המתאים לכם במדויק.

זכרו שהמטבח שלכם נוטה להיות ממש מהביל כשפועלים בו בו זמנית תנור וכמה להבות כירה, הוא לא צריך תוספת חום מגופי התאורה. בחרו בנורות שאינן מחממות, בניגוד לדעה הרווחת שרק תאורה לבנה אינה חמה, תוכלו למצוא כיום תאורה בשלל גוונים המספקת אור "קר".

אם במשטחי העבודה התמקדנו בתאורה פונקציונלית מינימלית, הרי שכאן בפינת האוכל השמים הם הגבול, אם פינת האוכל שלכם מעוצבת כאי, בחרו בגוף תאורה אחד, או בכמה תלויים (אני אוהבת מאוד את מנורת תליה רוסלנה), הם ישלחו אור ממוקד ויתנו מענה מוצלח לישיבה המשפחתית סביב השולחן.

שילוב גופי תאורה שונים במטבח ובפינת האוכל

תאורה נכונה למטבח

תאורה מעוצבת בצבעי החלל

תאורה נכונה לחדר האמבטיה

אם חדר האמבטיה שלכם קטן, פסי תאורה לאורכו יוכלו לתת אשליה של מרחב, השתמשו בתאורה צמודת קיר כדי להאיר את כל החלל מבלי לפספס שטח יקר שייוותר חשוך ויקטין בכך את החדר. מכיוון שהאמבטיה שלכם אינה נעולה על מסגר ובריח ואתם נוטים כמו רוב האנושות להתיז מים בזמן המקלחת, מה גם שהחדר כולו ספוג בלחות, חשוב מאוד לבחור בתאורת אמבט עם עמידות גבוהה ללחות.

בכל מקרה, גם אם מבטיחים לכם שגוף התאורה חסין-מים, לא כדאי שתמקמו אותו ישירות מעל האמבט, גופי תאורה שונאים מקלחת, והם עלולים להיהרס אם תרטיבו אותם באמבטיה הגונה. מומלץ להשתמש בגוף תאורה סגור במכסה זכוכית אטום.

תאורה צמודת קיר מעל המראה

תאורה צמודת קיר בעלת שתי כוסות

תאורה נכונה לחדר האמבטיה

 

למידע נוסף וצפיה בקטלוג התאורה, מומלץ לבקר באתר החנות של הבית של עידה.

 

תגובה תתקבל בברכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן