צור קשר

הבית של מאיה ויניב

זהו סיפור מיוחד על משפחה מקסימה,  יניב הבעל , איש שונה במובן החיובי של המילה, אנרגטי,בעל לב גדול ורחב,  למשפחה עסק שנקרא "מבשלים חוויה" בו עורכים סדנאות פיתוח ארגוני לבעלי עסקים דרך בישול, בתור אחת שמאוד אוהבת לאכול וגם מעריכה אוכל טוב, אהבתי את החיבור.

כבר בפגישה הראשונה שלנו זכינו לאכול ארוחת בוקר משובחת מתוצרת המקום. מאיה , הצלע הנשית,הרגועה יותר במשפחה :-) היא יועצת ארגונית והיא זאת שהגיעה אלינו דרך הבלוג. יחד איתם מתגוררים שניילדיהם בני 7 ו-9.

אין ספק שעברנו כברת דרך משותפת עם המשפחה עד סיום הפרוייקט, יניב ומאיה נתנו לנו יד חופשית ב-90% מהבחירות והתוצאה הסופית הייתה להם הפתעה.

יניב ציין בסיום הפרוייקט שלנו זה נראה משהו כלאחר יד,  לאפשר למישהו אחר לקבוע כל כךהרבה פרטים שישפיעו על המשך חייו ,  אך בתור  אחד שמגדיר את עצמו כ"חולה שליטה" זה היה עבורו אתגר לא קטן.

עברנו לא מעט חוויות ביחד, מאוד אהבתי את גישתם האופטימית לחיים וכדי להזכיר זאת על בסיס קבוע,שזורים בבית משפטי השראה מרוממים,  את זה שאהבתי יותר מכל רשמתי על הלוח במטבח "משהו נפלא עומד להתרחש" משפט שמח מעורר תקווה!

הבית: בית פרטי בן שנתיים, 240 מ"ר על ארבע קומות ומגרש בגודל רבע דונם בבאר יעקב.

בבית קומת מרתף פלוס יחידת דיור נפרדת, סלון, מטבח, פינת אוכל, חמישה חדרי שינה וארבעהחדרי רחצה. המפלס התחתון נסגר ליחידת דיור לשוכרים פוטנציאלים ובמסגרת השיפוץ נפתחה כניסה נפרדת מחוץ לבית, על מנת לאפשר לדיירים פרטיות.

החזון: בעלי הבית רצו בית חם ומזמין, בסגנון כפרי. המשפחה אוהבת לארח בכל הזדמנות אפשרית, לכן היה להם חשוב שהבית יהיה נעים, נוח ובאווירה לא פורמאלית. הבעל שף במקצועו ולכן ניתנה תשומת לב מיוחדת לאבזור המטבח.

הזוג הקודם שגר בבית בנה אותו בסגנון מודרני, עם תקרות גבס עגולות מונמכות עם ספוטים, קירות מנצנצים ומטבח מודרני עם קלאפות שחורות מבריקות. האתגר שניצב בפנינו היה לשוות לבית מראה כפרי, למרות המגבלות שתוארו. למשל, הדרך הקלה הייתה להחליף את המטבח כולו למטבח בסגנון פרובנס,אבל בגלל אילוצי תקציב שיווינו מראה כפרי למטבח על ידי טיפול קוסמטי בלבד.

לבעלי הבית ספרים רבים והיה חשוב להם שהם יבואו לידי ביטוי במקום בולט בבית ולאיאוחסנו בחדר העבודה. הם ביקשו שהרהיט המרכזי בסלון יהיו הספריות. לשמחתנו, עבדנו מול נגר,שהוא למעשה חבר קרוב של בני הזוג (נגריית בלוט-עין זיוון  050-8316783), אשר ביצע את כל

עבודות הנגרות במקצועיות ובדיוק רב.

תיאור כללי של השיפוץ: השיפוץ התחלק לשניים. בחלקו הראשון עשינו את "העבודות המלוכלכות": צביעה, ביטול תקרות גבס, בניית יחידת הדיור נפרדת, בניית תקרה בסלון, ריצוף של החוץ בדק וכו'.

חלקו השני (אותו אנו אוהבות יותר) התמקד בהלבשת הבית,רכישת ריהוט ואביזרים לרוב חלקי הבית, פלוס שימוש בריהוט קיים. לבני הזוג חפצים רבים בעלי ערך סנטימנטלי, אותם רצו שנשלב

בחללים השונים.

בני הזוג רצו סלון נעים ומזמין, נטול טלוויזיה, בו יוכלו לארח את חבריהם הרבים ובנוסף,שיהווה מקום קריאה  נעים לעצמם. בסלון המקורי היה חלל אשר חיבר בין המפלס התחתון לעליון.

בשל בקשתם של בעלי הבית ליצור בקומה השנייה פינת משפחה וחדר ארונות שצמוד לחדר שינה,החלל הזה נסגר. את התקרה לא סגרנו בגובה אפס, אלא יצרנו מעין נישה בתוך התקרה.

את ההפרש ניצלנו לטובת קורות עץ מסיביות ודקורטיביות שנצבעו בגוון וונגה (חום כהה).

הקורות יוצרות מראה חם מאוד וכפרי.

את הקיר הקטן עם החלונות הצרים חיפינו בלבנים בהירות מאוד. הייתה לנו התלבטות בין לבנים חומות מפירוק לבין לבנים בגוון שמנת, לבסוף החלטנו על המראה השקט יותר,על מנת שלא ליצור עומס. כבר בשלב הזה ידענו שאנחנו רוצות לתת את דגשי הצבע בטקסטיל.

את קיר הטיח הקיים השארנו, אבל שינינו אותו מגוון אוקר (צהוב מעושן) לגוון חול מעושן.

מבחינת סידור החלל, לבני הזוג היה חשוב מאוד עניין הנוחות, לכן מיקמנו ספה ארוכה במיוחד בגוון נטרלי, עמוסה בכריות מפנקות. את דגשי הצבע הענקנו בשתי כורסאות,אותן מצאנו אחרי שיטוטים בשוק הפשפשים. שתיהן שופצו, האחת רופדה בבד פרחוני בגווני התכלת-סגול והשנייה בבד סאטן, בשילוב קטיפה בגוון תכלת עם טקסטורה של מעוינים.

מהבדים של הכורסאות תפרנו כריות, אותן שילבנו על הספה.

כדי ליצור נקודות צבע נוספת ריפדנו הדום ישיבה קטן בגוון של סגול. במרכז החלל הצבנו שולחן מעץ אלון עתיק בעל מראה גס ובאותו סגנון מיקמנו קונסולה צרה בשילוב ברזל על קיר הלבנים. על הקיר המשותף עם חדר המדרגות מיקמנו ספרייה גדולה מעץ אלון.

את דופן הספרייה, הבנוי מקורות קורות, השארנו חשוף  ואת השאר צבענו בגוון תכלת אפרפר.

ספרייה קטנה וצרה יותר, אך דומה לה בסגנון, מיקמנו בסמוך לספה.

למרות הפרופילים הדקים והיפים של החלונות שילבנו וילונות אווריריים ונשפכים בגוון שמנת,אשר מעניקים  אווירה מאוד חמה לכל החלל. על הקיר מעל הספה תלינו שתי מפות עולם ישנות,

אשר מוסגרו במסגרת עץ מסיבית.

וכמנהגנו בקודש מאחלת למשפחת פרטוש חיים שמחים , מאושרים ובידיעה ברורה ש"משהו נפלא מאוד עומד להתרחש"…!!!

הבית של מאיה ויניב

הבית של מאיה ויניב

זהו סיפור מיוחד על משפחה מקסימה,  יניב הבעל , איש שונה במובן החיובי של המילה, אנרגטי,בעל לב...

דילוג לתוכן