צור קשר

איך בוחרים ספה

מעור או בד? בגימור מרובע או מעוגל? מצבע אחד או שניים-שלושה? מודרנית או יותר נוטה לוינטג'? הנה כל מה שאתם צריכים כדי להבין אחת ולתמיד – איך בוחרים ספה.

 

גיבוב של רהיטים? לא בבית ספרנו

ספה היא מרכז הכוח של הבית. היא אחד הדברים הראשונים שמבחינים בו עם הכניסה. המראה והגודל שלה דומיננטיים ומכריעים את מראה הסלון. הספה שלכם גם מלמדת דבר או שניים על בעליה: צרה, קטנה ובלתי נוחה היא לא מקום מזמין לאירוח, בטח שלא מפנק או משרה רוגע ונינוחות. אתם בעצם אנשים שהם ההיפך הגמור מזה? ברכותינו, המאמר הזה בול בשבילכם.

רובנו בוחרים פריטים הביתה משום שהם יפים. על המדף בחנות או בין הרהיטים, דברים נראים נפלא, יפים וזוהרים, מוארים בתאורה הנכונה ומתוגברים בערימת יתרונות ששאג עליכם המוכר. אז אנחנו לוקחים אותם אל ביתנו, מציבים אותם בגאווה ועדיין לא מבינים מה גורע מהמראה הכללי או התחושה.

אם תעשו זאת בבחירת הספה, אתם סביר שתתקשו מכאן והלאה ליצור מראה מחמיא לחלל שבו היא עומדת. גיבוב של פריטים שאין ביניהם קשר יאלץ אתכם להיפטר מחלקם הגדול ורק אז תיווצר הרמוניה מוצלחת. איך נמנעים מזה? ראשית מחליטים כיצד הסלון עתיד להיראות, ממקמים פריטים ומוודאים שיש ביניהם קשר טוב. לאחר מכן בוחרים ספה שמסוגלת להתחבר למראה ולתחושה.

ספה שמתחברת לשאר הפריטים בסלון

שאלות חשובות לבחירת הספה

בשלוש פסקאות, העברנו כאן חלק משמעותי מאוד מתורת העיצוב שנוגעת להלבשת בתים ולבחירת הריהוט הגדול והמרכזי כמו ספה או כורסאות טלוויזיה. כעת משהבנתם מה בגדול אתם מחפשים, אפשר לעבור למענה על השאלות הבאות:

  • האם אתם מארחים הרבה בבית ובאיזו תדירות אתם משתמשים בספה?
  • האם צפויים להשתמש בה גם ילדים ופעוטות?
  • מה התקציב שלכם לרכישת ספה חדשה?
  • האם אתם מעוניינים בספה בלבד, או במערכת ישיבה קומפלט?

כמובן שאף אחת מהשאלות הללו לא תניב תשובה אחת ולכל אחד מאיתנו הרגלי חיים וגם רצונות שונים. אך כאשר תענו עליהן באופן אישי, תגלו מה דרוש לכם כדי למצוא את הספה המתאימה ומה חשוב שתבדקו בה לפני שקונים: בד רחיץ או דוחה כתמים, מחיר מסוים, מראה ספציפי ועוד.

ספה פינתית בסלון

ספה המתאימה לכל בני המשפחה

 

נקודות חשובות על הריפוד

יופי ופונקציונליות הם שני אלמנטים שאמורים להסתדר נפלא ביחד בין ארבע קירות, אך מי כמונו יודעים שהדרך לשם לא קלה. בדיוק לתווך הזה נכנסת שאלת ריפוד העור או הבד, בה לכל סוג יש יתרונות מצוינים, אך גם כמה וכמה חסרונות שצריך להכיר:

ריפודי העור נחשבים לעמידים מאוד, אינם סופגים נוזלים וקלים מאוד לניקוי עם מטלית לחה בסך הכל. הדבר הופך אותם לאידיאליים למשפחות עם ילדים וגם למי שמעוניין בספה שאינה מתלכלכת בצורתה הטיפוסית. כיום עור מגיע בצבעים רבים ואת ספות הסלון הללו ניתן למצוא בסוגים שונים כמו בופלו, עור הפוך, דמוי עור ועוד.

יתרונות העל של העור, מלבד קלות הניקיון נוגעים להיותו חומר טבעי, גמיש ונושם, שאיננו סופח כמעט אבק ולכן יתאים מאוד לסובלים מרגישות או אלרגיה לאבק. חסרונותיו הוא הרגישות לשריטות, התחושה המנוכרת שהוא מעניק לחלק מהאנשים, היצע נמוך ומחיר גבוה.

ריפודי הבד מציעים עולם שלם של מרקמים, טקסטורות, צבעים ועיצובים, כולם בעלי מראה חם ומזמין וחלקם גם עמידים ודוחים כתמים, כל עוד יוצרו מחומר סינטטי כמו מיקרופייבר למשל. מחיר הספה גם יהיה זול יותר מספת העור, אך היא נוטה לכתמים ועמידותה מוגבלת.

 

איך בוחרים ספה על פי מיקומה?

אם הספה תונח מול הטלוויזיה, עליה להתמקם כך שתתמזג במרחב ולא תפריע. עליה להתאים למבנה החלל בצורה כמה שיותר מדויקת, מבלי לפגוע בגודל או הפתיחות, מבלי לחסום חלק מהדרך למקומות אחרים בבית או להסתיר.

אם הספה נועדה לחלל אחר כמו חדר אורחים, פינת אירוח קטנה ואפילו מרפסת, רצוי לוודא שגודל הספה יתאים לכם במדויק ושהיא עונה על כל הצרכים שלכם מבחינת נוחות, גודל (ביחס לכמות המתארחים או בני המשפחה), שחיקה ועמידות.

ספה העונה על הצרכים שלכם

מראה הספה וגודלה

צורת הספה גם היא נועדה כדי לשרת מטרות שונות:

רגיעה ומנוחה – רצוי לבחור ספה רכה ועמוקה, עם כריות שאינן מתחברות או תפורות יחד.

ספות גמל (ספות שהמשענת שלהן מעוצבת כמו גבעה קטנה באמצע) – מתאימות לישיבה ב-90 מעלות ולכן נחשבות לבעלות מטרות יותר פורמליות ורשמיות.

ספה פינתית או ספת ריש – ספות טרנדיות ופופולריות, שמאפשרות אירוח, מנוחה וניצול גודל גם יחד. כאן תוכלו לראות דוגמא לספה פינתית.

הצורה כמובן לא קובעת את הגודל הרצוי לכם, אותו תוכלו לבחור מבין כמה וכמה גדלים אפשריים שכל ספה מציעה. רצוי למדוד את החדר ובפרט את הקיר או המיקום המדויק שבו תמוקם הספה לפני שמקבלים החלטה.

צורת הספה משרתת כמה מטרות

ספה פינתית איה אפורה

בחירת ספה עשויה להיות אתגר

עיצוב פנים ובפרט בחירה בספה כחלק אינטגרלי מהמראה הביתי, היא משימה מאתגרת למדי ולכן רצוי שתיפגשו עם מקומות שעושים סדר לעניין העיצוב ודיוק המראה הסופי. חנות הבית של עידה מזמין אתכם להתרשם ממגוון דגמי ספות איכותיות ומשובחות ולהתאים להן גם מוצרים נוספים כמו שטיחים, כריות, גופי תאורה ועוד המון.

תגובה תתקבל בברכה
תגובה אחת ל “איך בוחרים ספה
אסתר

אני הייתי בחנות יוקרתית עם ספות איטלקיות מעור מלא והמוכר לקח מברשת עם שערות קשיחות ובכח שפשף את הספה, כדי להראות לי את איכות העור ולא נשרט בכלל.
הוא גם הסביר לי שיש עור מעובד מגזרי עורות, זה נראה כמו עור אחד, אך הוא למעשה עובד מכמה חלקי עורות וזה עור שנקרע מהר.
הוא טען שהספות שלהם מעולות ולא יהיה לי שום קרע 30 שנה.
אם זה נכון, זה ממש שווה את ההשקעה הכספית לדעתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן