צור קשר

איך לבחור וילונות

וילונות מווסתים, מבודדים, מרחיבים, מדגישים ולפעמים גם מסתירים. ועם כל כך הרבה פעולות שמתבצעות בו זמנית – איך לבחור וילונות שעושים את העבודה הטובה ביותר? זמן להכיר את מוצר הטקסטיל הכי חיוני ומתבקש בכל בית.

 

וילונות הם כוח תרבותי

איך יוצרים חדר שינה מפואר ומלכותי? תולים וילון גדול ודומיננטי ונותנים לו "להישפך" ברכות עד לסנטימטר האחרון מהרצפה. איך הופכים את המטבח לכפרי ומתוק? תולים וילון מתוק וקצרצר שיתבדר בבריזה שנכנסת פנימה. איך הסלון מקבל פרקטיקה מושלמת בספיגת האור הטבעי או הסתרתו? תולים וילון רך עם יכולת הצללה טובה ומשתמשים בו במקום בתריס החשמלי.

במקרה ולא ידעתם, לוילונות יש הרבה מה לומר לכם ועליכם. הם משקפים את היכולת שלכם לשלוט מבחינה פונקציונלית במה שקורה בבית ומתמחים בתיחום חללים והעשרתם. הדרך שבה הם נתפרים ומתקבלים על כל סוגי החלונות נשענת על סממנים תרבותיים ממש, כל אחד מהם עשוי להגיע עם סט ערכים או צרכים מסוימים, לבטא רצון עיצובי וגם תחושות מתאימות.

יחד עם זאת, הוילון מתקבל באלפי סגנונות, מרקמים, צבעים, דוגמאות ואפשרויות, כך שחשוב להבין איך לבחור וילונות שיעזרו לנו לקבל בדיוק את האווירה המתאימה.

וילונות, יוצרים אווירה

רואים אטום, רואים שקוף

הנקודה הראשונה להתחיל ממנה את המסע בין וילונות תהיה סוג הבד. הבד הוא זה שיקבע האם וכמה אור ייכנס לתוך החדר ואת מידת הפרטיות או ההצללה שנרצה בתוכו. וילון אטום הוא כמובן המודד האולטימטיבי בין פנים וחוץ, תוחם חללים ויוצר האינטימיות. וילון שקוף לעומתו, מאפשר משחקי אור וצל טובים יותר וקשר הרמוני טוב יותר עם מה שקורה בחוץ.

אז מתי אטום ומתי שקוף? כאן הטכניקה פשוטה למדי: אם החלון ניצב מול מסך מחשב או טלוויזיה, במקום שדורש פרטיות מוגברת כמו מלתחה או חדר ארונות, בחרו בבד אטום שימנע השתקפות על מסכים ואת היכולת לזהות אתכם מבחוץ. אם מדובר בחלון היציאה לגינה, חלון לנוף יפה ופתוח או לכזה שמכניס הביתה חלק גדול מהתאורה הטבעית וגם קרני שמש חמימות, רצוי לבחור בבד שקוף. (אם עדיין אתם רוצים להוסיף תאורה, בדקו את פתרונות התאורה כאן).

ומה אם החלון שלנו הוא גם פתח היציאה לגינה וגם סמוך לטלוויזיה שמסתנוורת ממנו? במקרה כזה, אפשר ואפילו רצוי להתקין סט וילונות כפול, כך שאחד מהם אטום והשני שקוף וליצור משחק דינמי ככל שיידרש ביניהם.

וילונות בחדר שינה

איך לבחור וילונות על פי עמידות הבד

הוילון מתוקף מעמדו, נחשף באופן קבוע לשמש ולכן עשוי לדהות ואפילו להתכווץ לאורך זמן. לכן חשוב לבדוק שהבד שממנו אתם רוכשים את הוילון הוא בד עמיד. לצערכם, קצת קשה לאבחן מי עמיד יותר ופחות, בעיקר בגלל שליצרים או לחברות שמתעסקות בוילונות כמוצר אין באמת שם מוכר או מותג קיים.

אז איך יודעים? ובכן, כאן נכנס לפעולה חוש המישוש – מששו את הבד, בדקו אותו בצורה ידנית ונסו להסתמך על שיקול דעת בריא. לשמחתכם, רוב הוילונות מיוצרים באופן עמיד ואיכותי מאוד, אך אל תתפשרו על אחריות של לפחות תקופה של שנה אחת על הבד, כדי שתוכלו לבוא בטענות אם הבד בכל זאת ניזוק מהשמש הישראלית הלוהטת.

בית עסק שמכבד את עצמו יספק לכם בדים איכותיים וללא פשרות, רק ממתפרות טובות וממותגים נחשבים כך שהם ישמחו לתת לכם אחריות טובה על הוילון שרכשתם.

וילונות בסלון

וילונות או לא להיות

וילונות בפינת אוכל

 

שאלת הוילון הסינתטי

סביבת המגורים היא פקטור מרכזי מאוד בבחירת הוילון, שכן אזורי פיח ועשן סואנים וצפופים כמו העיר, יגרמו לוילון שלכם להתלכלך מהר יותר ולאלץ אתכם לכביסות תדירות ומאמץ גדול. כדי להימנע מהפרוצדורה המתישה פעם אחרי פעם (וגם לבלום את סכנת הכיווץ בכביסה), רצוי לבחור בד שקל לכבס, שלא מתכווץ בכביסה וגם דוחה לכלוך במידה מסוימת, מה שיאפשר התמודדות טובה יותר עם תנאי הסביבה.

לעומת זאת, מי מביניכם שגר באזור יותר פתוח, שקט ונטול גודשי תחבורה, יוכל ליהנות מבחירה חופשית יותר ופחות כביסות, מה שכולל גם את הוילון הסינטתי שכידוע נוטה להתכווץ משמעותית בכל כביסה.

 

מנגנון הפתיחה

ככל שהוילון שלכם גדול וכבד יותר, כך רצוי שתשלבו לו מנגנון פתיחה נוח ואפקטיבי שיקל עליכם בעת פתיחה וסגירה ובפרט בעת ניקיון או הסרה של הוילון.

לצורך העניין, אפשר למצוא בשוק מגוון מנגנוני פתיחה, לרבות וילונות חשמליים שנפתחים ונסגרים על ידי שלט (הידעתם? את מרבית הוילונות הקיימים אפשר להפוך לחשמליים בקלות!), מלונות שמוסטים על ידי משיכה, נעים על פני מסילה, נקשרים בצדדים או מתרוממים מעלה באמצעות חוט ונציאני.

וילונות בחדר שינה של נערה

מתאימים לכם את הוילון האידיאלי

אנו מזמינים אתכם להגיע לחנות הבית של עידה, למשש ולהתרשם משלל וילונות איכותיים, מוטות וסגנונות תפירה שמיוצרים גם בהתאמה אישית לפי המידה או החדר. היכנסו והתרשמו משלל האפשרויות שיש לנו להציע!

תגובה תתקבל בברכה
תגובה אחת ל “איך לבחור וילונות
דורית דוידזון

האם קיים בד וילון לסלון שלא ניתן לראות מבחוץ פנימה אבל הוא לא אטום כך שיכמס אויר ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן