צור קשר

איך לבחור תאורת לד למטבח

אם תעקבו אחר סדר היום שלכם ותרשמו בדקדקנות כמה זמן אתם שוהים בכל חדר, מסתבר שהנתון הבא יפתיע אתכם: אתם שוהים מדי יום מספר שעות הגון דווקא במטבח! זה כולל מזיגה, יציקה, חיתוך, בלילה, ערבוב, תיבול, בזיקה, מעיכה, מריחה, משיחה, כדרור ועוד אינסוף פעולות שהבישול והאפייה דורשים מאיתנו מידי יום, לזה נוסיף את זמני הארוחות בהם אנחנו נוגסים, לוגמים, פורסים, נועצים, מפטפטים, מנגבים ומנקים אחרינו.

נזכיר גם את עריכת השולחן, שטיפת הכלים וייבושם ו… אם התחלתם להסתחרר – זה בסדר, באמת קשה לקלוט כמה רחבה הפעילות המטבחית שלנו ואיזה פרק זמן היא גובה מאיתנו. אנחנו בסה"כ חותרים להגיע למסקנה הבאה: התקנת תאורה פונקציונלית ומעוצבת במטבח היא חובה.

אז איך לבחור תאורת לד למטבח? למה דווקא לד? ומה יקרה למטבח שלכם בסיום הפוסט? הישארו איתנו עד הסוף, מבטיחות שתדעו הכול.

 

תאורה למטבח – למה דווקא לד?

נורות שונות שלטו בענף התאורה לפני בוא הלד: נורות הליבון שהפיקו אור מועט ושתו חשמל כמו מים, נורות הפלורסנט שהיו אמנם חסכוניות אך מוגבלות בצורתן, מגולגלות לכדי צינור זכוכית ארוך ודק – לכו ונסו לעצב מטבח ראוי לשמו עם מוצר כה נטול השראה. היו גם נורות הלוגן שהתאפיינו בעוצמה רבה, אך גם נטו להתחמם יתר על המידה וסיכנו את הציבור בדליקה, מה גם שהיו בזבזניות חשמל לא קטנות.

ואז הפציע ועלה לו פתרון מופלא לתאורה במטבח ובבית כולו – נורות הלד! מאפשרות חיסכון בחשמל בצורה יוצאת דופן ומפחיתות ב-80% את צריכת האנרגיה, כך שאינכם צריכים לחשוב פעמיים אם להשתמש בהן או לא.

נורות הלד מתאפיינות בבטיחותיות גבוהה בשל כך שאינן מתחממות, מה שמונע היווצרות של שריפות במטבחים כתוצאה מכשל בתאורה. פסי הלד גמישים מאוד, כך שהם מאפשרים עיצוב גופי תאורה בכל צורה, והבשורה הטובה: תאורת הלד במטבח לא עומדות להבריז לכם, אורך חייהן של הנורות מוערך בכ-40,000 שעות פעילות.

בנוסף לכך נורות הלד ידידותיות לסביבה, אינן גורמות לזיהום אוויר ואינן שותפות בהתחממות הגלובלית, וכן מעניקות אפשרות לבחירת גוון תאורה רצוי מבין כמה, בשונה מנורות אחרות אשר מציעות גוון אחיד.

מעניין לדעת שהלד מייצר מעט מאוד אינפרה אדום ופולט קרינה אפסית של UV, כך ניתן לכוון את נורות הלד גם כלפי חפצים שרגישים לקרינה זו, כמו כלי פלסטיק ואובייקטים אומנותיים במטבח.

תאורת לד במטבח

 

מדידת איכות תאורת הלד למטבח שלכם

תתפלאו, אבל איכות התאורה היא נתון מדיד ונוהגים להגדיר אותו בעזרת מספרים מאחד עד מאה כשהציון 100 מגדיר מצב של מסירות צבע מושלמת ודיוק מירבי של הצבע המואר. מדד זה נקרא CRI. עבור המטבח נדרשת רמת איכות תאורה של לפחות 90 במדד CRI.

 

איך לבחור תאורת לד למטבח בגוון הרצוי?

אנחנו, צוות מעצבות הבית של עידה, אוהבות להרגיש אלאדין לפעמים, להיכנס למטבח כלשהו, להדליק בו מנורת קסמים ולראות איך כל מה שהיה נראה פשוט ואפרורי, מקבל גוון מסעיר ומרגש. תאורה היא חלק דומיננטי בעיצוב המטבח. לא משנה כמה תשקיעו בקניית שולחן כמו זה של מלך שוודיה ובבחירת ידיות לארון בצורת הנעליים של סינדרלה – אם לא תדאגו לתאורה מתאימה במקומות הנכונים, זה לא יהיה זה.

מה שטוב בנורת הלד הוא שאתם יכולים לבחור בין מספר גווני תאורה. ההמלצה שלנו היא להאיר את משטחי העבודה בלבן קר או לבן טבעי כך שהתאורה תגביר את יעילותכם ותאפשר לכם לתזז במטבח בראות מצוינת. לפינת הישיבה במטבח, תתאים יותר תאורת לד בלבן חם-צהבהב בעל תכונות רומנטיות מובהקות, כך תוכלו לחוות את האכילה בצוותא, באווירה משפחתית חמימה.

תאורת לד בשילוב גוף תאורה צמוד תקרה

אחד בשביל כולם או כולם בשביל אחד?

כאשר אתם בוחרים תאורת לד למטבח, חשוב שתשאלו את עצמכם מה מטרת התאורה, האם להאיר אזור גדול, או למקד אלומה על שטח מסוים. בדרך כלל לא תוכלו להסתפק בגוף תאורה אחד לכל המטבח, זה היה מקובל במטבח של סבתא אולי, היום נוהגים לפזר מוקדי תאורה ברחבי המטבח כדי להוציא לאור פינות חשוכות ולשים דגש על אלמנטים מסוימים, בנוסף לתאורת המנורה המרכזית.

תאורת לד בנוסף לתאורה מרכזית

 

מחלקה שלמה בעיצוב – גופי התאורה

אם נשים את כל סוגי גופי התאורה באולם ענק, אתם עלולים ללכת לאיבוד ולא למצוא את דרככם הביתה. יש כ"כ הרבה סוגים, דגמים, צבעים ואפשרויות שצריך פשוט להפשיל שרוולים ולהתחיל לבחור. תוכלו להאיר את המטבח שלכם בעזרת מנורות קיר, גופי תאורה תלויים, או גופי תאורה צמודי תקרה.

אם באמצע המטבח שלכם נח לו אי בודד תוכלו למקם מעליו גוף תאורה ייעודי להארת איי מטבח. תוכלו לשלב ליד פינת הישיבה גוף תאורה עומד, ולקבלת מטבח בסגנון כפרי בחרו לכם גוף תאורה מקש. למטבח עם לוק מעניין קנו לכם גוף תאורה מצופה אמייל משופשף, אבל אם אתם מתעקשים על סגנון חלק, יוצג בפניכם מגוון של גופי תאורה מודרנית.

אתם מוזמנים לערוך סיור באולם התצוגה של הבית של עידה ברחוב הבזלת 10, אזור התעשיה צור יגאל, שם מחכים לכם אינספור גופי תאורה בקוצר רוח, תוכלו למצוא אותם גם בחנות הווירטואלית שלנו באתר הבית של עידה.

תגובה תתקבל בברכה
תגובה אחת ל “איך לבחור תאורת לד למטבח
יערה דרורי

שלום עידה
אני חולמת על גוף תאורה תלוי עם הצמחים, כמו במטבח היפהפה.
איך יוצרים אותו? ומה צריך בשביל להתקין אותו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן