צור קשר

מה זה בעצם עיצוב חנויות וסביבת מכירה?

עיצוב חנויות הוא תחום אשר טומן בחובו ידע מקצועי רב ושימת לב לפרטי פרטים במהלך העיצוב. הרי לכאורה עיצוב חנויות נשמע תהליך פשוט בו מציבים סטנדים, מדפים, תליה, קצת תאורה, תמונות והוספת טאצ'ים קטנים. אך ממש לא! עיצוב חנות דורש השקעה רבה של עיצוב סביבה נינוחה ומכירתית שתגרום ללקוח לסקרנות ותאפשר לו להגיע למקום מזמין תוך כדי חשיבה על כל פרט ופרט.

בסיבוב די תמים בקניונים או במרכזי קניות, ניתן לראות כי עיצוב הוא חלק בלתי נפרד במבנה של חנויות. ניתן לראות חלונות ראווה יוקרתיים, עיצוב שלם של החלל כולו אשר מתחיל מבחירת עיצוב תאורה ייחודי, עיצוב תקרות, ריצוף יוקרתי, דלפקי הקופות מעוצבים בצורה מזמינה, תאי מדידה מיוחדים ונוחים, סטנדים במיקומים מסוימים ועוד פיתוחים שונים וטכנולוגיות אשר נועדו להשלים את האווירה בחנות.

כיצד למקסם פוטנציאל מכירה על ידי עיצוב?

עיצוב החנות מתחיל מבניית תוכנית נכונה שגם תיראה מזמינה ונוחה, אך בד בבד תשמש את האינטרסים של המקום והוא – הגדלת המכירות. אך כיצד ניתן לעשות זאת? נניח שאנו מתחילות בעיצוב חנות בגדי ילדים, הרי אם צעירה שנכנסת לחנות צריכה שהכל יהיה בהישג ידה. לכן, דבר ראשון מומלץ לבצע הפרדה מלאה של בגדי בנים ובגדי בנות ולשים סביב אזור זה כמה שיותר פריטי אקססוריז ופריטים נוספים אחרים, שכן אם הלקוחה מעוניינת לקנות כמה חולצות, היא תראה בצמוד למדף גם מכנסיים או גרביים ותרכוש גם אותם.

דבר נוסף למקסום המכירה הוא – הקופה! אזור הקופה ידוע כאזור מכירה חם ביותר. כאשר לקוח מגיע לקופה ומעוניין לשלם, הוא תמיד מסתכל סביבו ולרוב יהיה מעוניין בפריטים נוספים להשלמת הרכישה. מסיבה זו, כאשר אנו מעצבות חנויות בגדים או כל חנות אחרת, אנו לוקחות בחשבון מרחב בסמוך לקופה, בו ניתן להציב סטנדים או מדפים קטנים המיועדים לפריטים נלווים.

בעיצוב חנויות – לתאורה תפקיד מכריע

תאורה נכונה היא ללא ספק כלי שיווקי מרכזי, שהרי לקוחות קונים מוצר עם העיניים ולתכנון תאורה בצורה נכונה, יש חשיבות מכרעת על יצירת המפגש הנכון בין הלקוח לבין המוצר. מסיבה זו, כאשר בוחרים תאורה לחנויות יש צורך לשים לב לכמה פרמטרים חשובים כמו – צבע האור, ניצולת אורית, פליטת החום מהנורה, עיצוב הנורה, אורך חייה, נורה שאינה מסנוורת ועוד פרמטרים שונים אשר יסייעו ללקוחות לבחור את המוצר כשהם נעזרים בתאורה נכונה.

אם כך ניתן לומר כי תכנון נכון של עיצוב חנות בצורה מזמינה ומכירתית, ללא ספק יכולה להגדיל לכם באופן משמעותי את פוטנציאל המכירה. מעבר לכך, אווירת החנות צריכה להיות מזמינה ומגרה את הלקוח וכזו שמשדרת את אופי פעילות החנות. זכרו תמיד כי – שינוי מרענן לעיניים ייתן לכם ללא ספק שינוי מרענן לחיים, ובמקרה של עיצוב חנויות – גם לכיס!

אנו מחכות לכם כאן, במרחבי הבית הוירטואלי שלנו. הקפה עלינו!

תגובה תתקבל בברכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן