צור קשר

אשת השנה שלי

מי שמכיר אותי יודע שאני אישה של צבעים ואנשים; אני אוהבת  להתבונן מהצד בעוברים ושבים ולדמיין במה הם עוסקים, אני אוהבת לפגוש לקוחות בביתם ולקבל הצצה פרטית ואינטימית לחיים שלהן, ואוהבת לפטפט עם אימהות בגינה הציבורית. צדות את עיניי בעיקר נשים המתלבשות באופן נועז ובלתי-מתנצל; נשים החובשות כובעים, נשים המשלבות בבגדיהן טקסטורות מעניינות ונשים שאוהבות תכשיטים גדולים. אני מדמיינת שאלה נשים שהן  בטוחות בעצמן ואמיצות, ובעיניי הן מעוררות השראה. אישה אחת כזאת, מישהי שאני עוקבת אחריה שנים, ומי שהייתי שמחה לפגוש בחיי, היא איריס אפפל iris apfel

אשת עסקים ומעצבת אופנה בת 98 (קחו דקה לעכל את זה!), ניו-יורקרית אמתית, אישה צבעונית במיוחד, ומי שמשפיעה השפעה חסרת תקדים על עולם האופנה, עיצוב הפנים, הטקסטיל והאמנות כבר יותר-75 שנה!

איריס אפפל

הולכת עם הסגנון שלה עד הסוף

אייקון אופנה

משלבת מרקמים צבעים וצורות בצורה מושלמת

אייריס היא בעיניי דוגמה מעוררת השראה לאישה המרגישה נוח להיות בדיוק מי שהיא; לפני שנים רבות, כשגבר חסר רגישות העיר לה שאינה יפה, השיבה שהסגנון שלה עולה על כל מראה. ואכן כך! בעולם הסוגד לגיל וליופי, ולצד נשים רבות (מדי) המשקיעות זמן וכסף רב בבוטוקס, בהזרקות ובניתוחים, אייריס נקייה ממניירות. שיערה הקצר לבן, עיניה מאירות מאחורי משקפיים עבי-מסגרת, וקמטיה ניכרים לעין ואין בה שום רצון להסתירם. יש לה טעם מובהק וססגוני, שהיא בוחרת ללכת אתו עד הסוף. היא נוהגת להתעטף בשכבות של בגדים בעלי צבעים, טקסטורות ודוגמאות שונות, אוהבת לשלב צבעים ולענוד תכשיטים רבים (וגדולים), ושפתיה משוכות תמיד בשפתון אדום.

אייקון אופנה

סימן ההיכר שלה משקפיים שחורים עגולים, שיער לבן וליפסטיק אדום

אייקון אופנה

בפורים האחרון התחפשתי לדמותה

אייקון אופנה

מבחינים בהבדל:-)

בצעירותה למדה אייריס תולדות האמנות באוניברסיטת ניו-יורק, עבדה ככתבת במגזין אופנה וכמעצבת פנים, והייתה עוזרת למאייר הידוע רוברט גודמן. לאחר שנישאה ב-1948 לקרל אפפל, הקימה יחד אתו את חברת Old world Weavers  (אורגי העולם הישן) המתמחה ביצור טקסטיל נדיר לעיצוב פנים. את חומרי הגלם הייחודים אספו השניים במסעותיהם ברחבי העולם, מסעות שבהם ביקרו יחד בשווקים אותנטיים, גילו חנויות סודיות, ומעולם לא פספסו מכירה פומבית שווה.

מסיירת בעולם ומלקטת

הגיעה למקומות אקזוטיים כדי למצוא את הפריטים הנכונים

ב-2005 הקדיש לה מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק תערוכה שבה הוצגו מערכות הלבוש המעניינות ביותר שלה, תערוכה שזכתה להצלחה רבה, וב-2013, כשמלאו לה 91 אביבים (!), הופיעה ברשימה המכובדת שפרסם עיתון הגרדיאן של חמישים הנשים שמעל גיל חמישים הלבושות הכי טוב בעולם.

אייקון אופנה

ואולי זה הסוד לאריכות ימים

איריס אפפל

ביתה הפרטי מעוצב באותה אינטנסיביות צבעונית

בעולם שסוגד למראה צעיר היא חוגגת את קמטיה

איריס אפפל

שילובים אקסטרווגנטים בטוב טעם

ואם כל זה לא הדביק אתכם בהערצה שלי אליה, הרי שאייריס מעידה על עצמה שהיא האישה שהכניסה את מכנסי הג'ינס לארון הנשי, לאחר שפנתה ליצרן ג'ינס מפורסם שנהג לייצר מכנסיים רק לגברים, והתעקשה שייצר עבורה ג'ינס לפי מידותיה. תודה, אהובתי!

ממליצה בחום לצפות בסרט Iris של הבמאי Albert Maysles , זמין גם בנטפליקס.

איריס אפפל

סרט דוקו ממולץ

תגובה תתקבל בברכה
5 תגובות ל “אשת השנה שלי
נויה

עוד כמה פרטים ביוגרפיים מעניינים על אייריס אפפל:
– כן, היא יהודייה מבית טוב
– היא ובעלה המנוח היו נשואים במשך 65 שנה(!)
– מעולם לא היו להם ילדים

שחר שפירא

בהחלט אישה מרשימה! אני תמיד נפעמת כשאני רואה נשים מבוגרות לבושות היטב, מודל לחיקוי בעיניי! הולכת מיד לראות את הסרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן