צור קשר

חיפויים- טרנדים לשנת 2018

בשבוע שעבר השתתפתי באירוע שיזמו חברת אלוני וגלריית גלאון. האירוע שעסק במגמות שיובילו את עולם העיצוב ב-2018, נערך במלון נורמן התל-אביבי, אטרקציה עיצובית בפני עצמו, והיה מרתק ומלא תוכן.

נהניתי במיוחד מהרצאתם של הילה נבו וגל גלאון, שבה סקרו את המגמות החדשות בעולם הציפויים (ריצוף רצפה וחיפוי קירות) שהפכו בשנים האחרונות ליסודות מרכזיים בעיצוב הבית. כמו בתחומים אחרים בעיצוב הבית, גם הציפויים שואבים את השראתם מעולמות האופנה, הטקסטיל והאמנות, ומושפעים גם מההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות. בהרצאתם ציינו נבו וגלאון שש מגמות חדשות ואופנתיות במיוחד:

מלון נורמן

מלון נורמן בתל אביב צילום: סיוון אסקיו

מלון נורמן

במלון נורמן

הילה נחשון מצד ימין, אנוכי וגל בגלריה

הצבע המטאלי –  הצבע המטאלי הוא חלק ממגמה שהולכת ותופסת תאוצה, של קרבה לטבע ושימוש בחומרים טבעיים, ומקורו ביסודות נחושת, כסף, זהב ומתכות אחרות.

ריצוף של אלוני

ריצוף מטאלי באדיבות אלוני

אריחי גרניט פורצלן במראה טראצו : מי שגדל בשנות השבעים והשמונים בוודאי זוכר את ריצוף ה'שומשום', אריחי הטראצו שקישטו כל בית. מקורם של אריחי הטראצו באיטליה בתחילת המאה שעברה, והם נוצרו מערבוב שאריות של אריחים,  אבנים מרוסקות ומלט. בשנים האחרונות, עם כניסת אריחי גרניט פורצלן לתחום הריצוף, נעלמו אריחי הטראצו שנחשבו זולים, מהבתים, ומצאו את מקומם בעיקר בבתי-חולים, בבתי-ספר ובמקומות מסחריים שבהם שחיקה גבוהה, הודות לעמידותם הגבוהה. כעת הם חוזרים, ובגדול! בגרסתם האופנתית והמשופרת מיוצרים היום אריחי גרניט פורצלן שעליהם מודפס מראה הטראצו הטבעי בהדפסה דיגיטלית מתקדמת. כך מתקבלות אפשרויות רבות ומגוונות ליצירת אריחי טראצו-מדומים בכל גודל ובכל צבע שתרצו!

אריחים של אלוני טראצו

אריחי טראצו, אלוני

גיאומטריה למתקדמים: מקורם של אריחים המעוטרים בדפוסים גיאומטריים הוא באריחי טראצו או בטון שהוכנו בעבודת יד ושצוירו עליהם צורות ליצירת אשליה של מראה שטיח. בשנים האחרונות, עם התפתחות המגמה הנקייה והמתועשת, קיבלו אריחים אלה העשויים אבן או בטון, עיטורים גיאומטריים סימטריים וחדים, וכך התקבלו מראה של שטיחים גדולים מאריחים קטנים, ואריחי תלת-ממד המעניקים מעין אשליה אופטית, למשל, של קוביות או מדרגות
אריחים עם עיטור גאומטרי אלוני

אריחים עם עיטור גאומטרי, אלוני

אריחי אלוני

הדפסה גאומטרית, אלוני

קטנים וצבעוניים: אריחים בהשפעות אתניות, המגיעים מספרד ומאיטליה: על האריחים הספרדיים ניכרת השפעה מרוקאית המתבטאת באריחים מאוירים בעבודת יד. גאודי עצמו ברא גן שלם ובו מזרקות, ספסלים ופסלים משברים של אריחי קרמיקה צבעוניים. על האריחים מאיטליה ניכרת השפעתם של אזורים דרומיים עניים כמו קאפרי, נאפולי וסורנטו שבהם העיצוב פשוט ועממי.

 

אריחים של אלוני

אריחים קטנים במראה שטיח גאומטרי


קפה הוא השחור החדש: שחור הוא צבע דרמטי שיקבל השנה נגיעת קפאין חומה עמוקה ומעשירה

אלוני

ריצוף בגווני הקפה

תגובה תתקבל בברכה
תגובה אחת ל “חיפויים- טרנדים לשנת 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן