צור קשר

חופשת הקיץ שלנו

אחד הדברים שמאוד מאפיינים אותי הן החלטות ספונטאניות וכך בדיוק הייתה חופשת הקיץ הנוכחית שלנו. חיפשנו יעד ירוק, ירוק ועוד קצת ירוק ומקום שיהיה נעים לטייל בו עם אורי, שעדיין לא בן שנה.  כמה טלפונים לחברים שאוהבים לטייל והבנו שסלובניה זה היעד שלנו , הזמנה של טיסות ומקומות לינה ושבוע לאחר מכן  אנחנו על המטוס בדרך לסלובניה. זה היה טיול מהנה ומרגש במיוחד, מעבר לנופים המרהיבים, זה היה בעיקר בזכות העובדה שזה טיול משפחתי ראשון , עם יריב בן זוגי ואורי הבן הסופר מתוק שלנו.

התוכנית הייתה לנחות בלובליאנה, עיר הבירה, לבלות שם יומיים , לאחריהם, לנסוע להתמקם באגם בלד הציורי ולצאת כל יום משם לגיחות וטיולים קצרים באזור.

לובליאנה עיר הבירה של סלובניה, עיר קטנה ומתוקה היא עיר יפה , ציורית מיוחדת ונעימה עיר שמשרה  אווירה רגועה על המבקרים בה. עיר אידאלית לביקור של יום יומיים.

בתור אוהבי טבע , אחד הדברים שנהנינו לעשות בעיר, זה לבקר בפארק רחב ידיים וירוק במיוחד בשם "טיבולי" שמשתרע על פני 5 קמ"ר, הוא נמצא במרכז העיר יש בו ספסלים, מזרקות, פסלים שבילי אופניים וכמובן בתי קפה.

בחרנו לנו גם בית מלון חמוד וכפרי בשם אלגרו שממוקם בעיר העתיקה, מיד עם הכניסה ללובי המלון הרגשתי בבית, השטיחים הצבעוניים, הכורסאות המפנקות, ריצפת הדמקה, התאורה העתיקה, בקיצור מקום כלבבי.תרומה נוספת להנאה הייתה,  המיקום של המלון בסמוך למדרחוב  עמוס בבתי קפה הן עכשוויים והן תקופתיים.

אחרי יומיים מהנים מאוד שמנו פעמינו אל אגם בלד, אגם שכל תמונה שלו פשוט עושה עוול למקור, האגם הוא אחד ממרכזי הנופש והטיול המרכזיים של סלובניה.  גולת הכותרת של האגם, הוא אי במרכזו ישנה טירה, ואין מראה משובב את הלב ואת הנפש מאשר המראה הרומנטי של גונדולות עושות דרכן מגדות האגם אל הטירה.

גם כאן בחירת המלון היתה מוצלחת (מלון ריקלי)  תמיד ישנו החשש, שיהיה פער גדול בין מה שמראים באתר הרשמי של  המלון ולבין המציאות, הפעם, הופתענו לטובה. חדר רחב ידיים שהוא למעשה סוויטה שמחולקת לחלל מרכזי/ארוח וחדר שינה. הנוף שנשקף מבעד לחלון היה עוצר נשימה ומבחינתי אפשר היה פשוט לשבת ימים ולבהות בנוף. כמובן שליריב היו תוכניות אחרות עבורנו. מידי יום יצאנו  מאגם בלד לטיול רגלי בנחלים, ערוצים ואגמים שבאזור, פגשנו אנשים מקומיים נחמדים ומסבירי פנים, אכלנו במסעדות מקומיות טעימות ותהינו שוב ביננו לבין עצמנו מה היה קורה אם הרצל היה דואג למקם אותנו באיזה חלקת אדמה אירופאית במקום במזרח התיכון:-)

תצפית על לובליאנה

תעלות בעיר

מלונות מומלצים

פתח מלון אלגרו בעיר העתיקה

 

מלונות מומלצים בסלובניה

עיצוב וינטאג'י, מרגישים בבית

מלונות מומלצים

הנסיך:-)

טיול בסלובניה

ארוחת בוקר מוגשת בחצר פנימית

מסעדות מומלצות בסלובניה

מסעדה מקומית

מקומיים

בית קפה לפי כל כללי הטרנדים

 

עיצוב בתי קפה

פרטים

לובליאנה המלצות

משוטטים ברחבי העיר

פארק טיבולי במרכז העיר

 

עזבנו את העיר הגדולה אל הטבע

אגם בלד

אגם בלד תצפית מהחדר

אגם בלד

 

אגם בלד

כל בוקר סיבוב סביב האגם

 

פותחים את הבוקר

 

מדינה עם נופים מרהיבים

מתרחצות

 

Rikli balance hotel לא אכזב

בדרך לטירה שלנו

"הבית של עידה" גרסת סלובניה

ילד טבע שלנו

הירוק היום ירוק מאוד

ירוק כבר אמרנו

לאחר הליכה רגלית של 3 שעות הגענו לביקתה שהיא גם בית קפה

כמובן שליוו אותנו פרות חינניות

הגענו ליעד

תגובה תתקבל בברכה
6 תגובות ל “חופשת הקיץ שלנו
חגית

איזה יופי של תמונות ובמיוחד תמונת ילד הטבע הילד וגזע העץ מהמם.
אשמח לפרטים על הטיול בפרטי.

פרידה הולצר

תודה על השיתוף. אתם פשוט הארתם את הנשמה !הסיפור והתמונות מדברים מעצמם ומגרים לחיקוי….ואיזה נסיך……..שתמשיכו עוד הרבה שנים להנות כך ביחד.

אורה בכור

תודה על השיתוף השראה לכל זוג שמתלבט וחושב ומרגיש שאי אפשר לחיות יותר כאשר בא הילד לעולם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן